Praktisch boek over personeelswerving

Horeca-expert Petra Venekamp (ConcreetAdvies) heeft onlangs haar nieuwste boek 'Vinden, binden & boeien van medewerkers', 51 tips voor personeelsbeleid in de horeca, zorg en retail uitgebracht. Daarin laat ze zien aan welke verschillende knoppen je als leidinggevende kunt draaien om je personeelsbeleid te optimaliseren.

Veel bedrijven in de horeca, zorg en retail zijn op zoek naar medewerkers. Er is zelfs sprake van een ‘war on talent’. Die arbeidskrapte gaat dit keer -mede door de vergrijzing- langer duren, zo verwacht horeca-expert Petra Venekamp.

 

Draai aan verschillende knoppen

“Wie denkt dat je even een ‘blik’ personeel kunt opentrekken om het medewerkerstekort aan te vullen, heeft het mis. Je moet nu als ondernemer of leidinggevende aan veel meer verschillende knoppen draaien om een combinatie van oplossingen te vinden.”

Op basis van haar horeca-ervaringen als leidinggevende en als horeca-adviseur heeft Petra haar nieuwe boek Vinden binden & boeien van medewerkers geschreven. Ze deelt hierin 51 tips voor het personeelsbeleid van bedrijven in de horeca, zorg en retail. Veel van deze tips komen uit haar eigen werkervaring en neem daarnaast de verschillende onderzoeken mee.

Direct bruikbare checklisten

Naast de praktische tips, bevat dit boek direct bruikbare checklisten, voorbeelden en is er ruimte om aantekeningen te maken. “Het is een handzaam boek dat je meteen op de werkvloer kunt gebruiken. Leg het op je bureau en ga aan de slag. Ik weet uit eigen ervaring dat deze ‘knoppen’ uit het boek, werken.”

Vermijd 'jeukwoorden'

De tijd van 'Ben jij flexibel en dé Horeca tijger die we zoeken' is voorbij wanneer je nieuwe medewerkers wilt werven. Het boek geeft ideeën voor het vinden van medewerkers. “Uit onderzoek blijkt dat de kwaliteit van vacatureteksten in de horeca ondermaats is. Vermijd daarom bepaalde ‘jeukwoorden’ in je personeelsadvertentie”, tipt Petra. Verder geeft de auteur informatie over het proces van het aannemen, het inwerken van medewerkers en veel tools voor het behouden van medewerkers.

Bestel het boek nu!  

Uit onderzoek blijkt ook dat de gemiddelde kosten om een nieuwe medewerker te werven € 4.494,- zijn en dat het proces gemiddeld 4 maanden duurt. Iedere dag dat je eerder een medewerker vindt, levert dus geld en tijd op.

Bestel het boek nu en start deze maand als eerste met deze waardevolle tips!

Bestel direct

 

Vorige
Naar het horecatips-overzicht
Volgende

Twijfel je over de juiste cursus?

Neem dan vrijblijvend contact met ons op en wij helpen je de juiste cursus te kiezen!
076 - 52 33 666
of stuur een e-mail naar:


Direct inschrijven
biertje
Cookies

Wij gebruiken cookies op onze website om de gebruikerservaring optimaal te houden.